Sunday, March 7, 2010

SaNtAi D rUmAh JeRrrrr

Salam semua....
   Hari nie xke mane2 just dok umah jer...pagi td aku sorang jer kuar gi pasar beli ikan. Asben n anak malas nak ikut lgpon klu ikut kan leh tolong milih ikan ponnn. Pg td kuar kol 8, slalu awal lg kol 7.30 gitu. Bukan ape bab paking-memaking nih lom cekap sbb dah hampir 9thn xbwk kreta maklum ler pas jer amik lesen, kreta plak xde nak bawak hehehe.
   Menu hari nie pon simple jer tgok kat blog orang, sbb pas balik dr pasar makan bubur nasi n semua masih kenyang jadi petang nih wat simple-dimple jer la...jom layan.

   Tauhu kukus sos pedas tu aku cuba recp dari blog k.hana, simple je n sedap cuma kuah jer ckit hehehe. Ayam tu plak aku cuba recp dari buku masakan chef hanieliza, ayam percik namanyer tp aku panggang dlm grill pan jer. Klu panggang atas arang lg bestttt. Ops! air tu plak air pegaga buatan sndiri hasil tanaman kat depan umah tu....ade la kebun kecil ngan tanaman daun pandan, daun kari, cili, kesum, buah naga, serai, lengkuas, kunyit n halia yg xmenjadi hahaha. Lain kali la aku snap kebun kecil tu ekk...layan....

2 comments:

Noryanti Binti Hj Rosli said...

aaaa..mabeles nyee...

noor afzan said...

asal menarik tertatrik sangat makanan di atas nun..
kecur2..